LUND
BERGS

NY WEBBPLATS TILL LUNDBERGS MÖBLER

Lundbergs Möbler stod inför behovet av en ny webbplats som skulle utstråla modernitet, nyfikenhet och framåtsträvande.

De är välkända för sina eleganta och hållbara möbler, och webbplatsen skulle spegla dessa kärnvärden. De beskriver sig själva som personliga, engagerade, ödmjuka, bortom all prestige.

WEBBYRÅ

Sphinxly webbyrå

MIN ROLL

Idé / koncept
UI/UX Design
Interaktions design

ÅR

2021
Lundbergs hero - tydligt budskap

OM PROJEKTET

Lundbergs hemsida inriktar sig till tre målgrupper -inredningsarkitekten, inköparen och återförsäljaren.

Hur gör man en webbsida som tilltalar tre målgrupper samtidigt i åldrarna 25 till 50 år? Eftersom Lundbergs är ett familjeägt företag så vill dom förmedla en varm och personlig känsla samtidigt som dom vill vara moderna och framåtsträvande. De tre målgrupperna söker ungefär lika information men tanken är att dom ska använda hemsidan som ett verktyg när dom letar nya bord och stolar.

01
Visuell identitet

Modifierade en befintlig grafisk profil

Det fanns en grafisk profil som jag uppdaterade med nya moderna typsnitt. Jag behöll färgerna som fanns, men uppdaterade typsnitten åt det moderna hållet. Typsnitten skulle spegla borden som är rena och eleganta.
TYPOGRAFI
FÄRGER
#F7F0E5
#D6D2C6
#8F8669
#445662
#4B2123
#0A2F25
La mycket fokus på bilderna i skissarbetet
Desktop High-end wireframes
Mobile High-end wireframes

03
KONCEPT / DESIGN

Design till ett familjeföretag

Möblerna skulle få ta plats i en ren layout. Mycket kontraster och intressant design. Jag använde mycket färg i det här projektet vilket behövdes. Det hjälpte produkterna att ta plats. Hittade många nya lösningar hur man presenterar information på.
Startsidan
Produktsidan
Inspirationsidan topp med en indikatator på höger sida som vart på sidan man befinner sig.
Sektion på Om oss sidan
Sektion med mouse trail effekt som ger överblick av alla designers
Drag och släpp slider för referenser
Knappen i nedre högre funkar som genväg direkt till kollektionen
Kollektionsarkivet
Tidslinje för 2030 målet.

Mobil design

Skapade mobildesignen så att möblerna fortfarande stod i centrum.

04
Vad har projektet lärt mig

Har fått en inblick i ett trevligt familjeföretag

Har lärt mig mycket om borden, träslag mm. Fokus på detaljer och kvalité.

Att jobba tillsammans med kund

Kunden är designintresserad så många beslut tog vi tillsammans.

En produktkatalog på nätet

Att förmedla och presentera produkter på nätet samt skapa ett verktyg som arkitekter kan använda sig av.