wasa -
BY WILLE

NY WEBBPLATS TILL Wasa - By Wille

Wasa ekotextil nya webbplats skulle samla deras två varumärken och erbjuda integrerad e-handel.

Målet med webbplatsen var att förbättra kommunikationen av deras erbjudande med en stilren design som skulle tilltala kvinnor mellan 25 och 65 år.

WEBBYRÅ

Sphinxly webbyrå

MIN ROLL

Idé/ koncept
UI/UX Design

ÅR

2022
Besök
Hemsidan
By Willes Hero - enkel och tydlig layout med stora bilder.

OM PROJEKTET

Tidigare var Wasa Ekotextils två varumärken uppdelade på två olika webbplatser som dirigerade besökare till en extern tredjeparts
e-handelsbutik.

Wasa Ekotextil hade två varumärken som tidigare var uppdelade på separata webbplatser med länkar till en extern tredjeparts e-handelsplattform. Vi beslutade att bygga en helt ny webbplats - Bywille.com - för att förena de två varumärkena och erbjuda en sömlös integrerad e-handelsupplevelse.

01
Visuell identitet

En stilren webbshop

En stilren sida där produkterna skulle få ta plats.
Både färgerna och typsnittet hölls väldigt neutralt. Fokus på tydlighet och läsvänlighet. Valde att köra med Open Sans eftersom det är så neutralt och läsvänligt.
TYPOGRAFI
FÄRGER
#000000
#D9C8BE
#F0F0F0
#FFFFFF
Fokus på hur man får fram produkterna på bästa sätt
Desktop High-end wireframes.
Mobil high-end wireframes.

04
KONCEPT / DESIGN

Snyggt och användarvänligt

Stort fokus var användarvänlighet till sidan. Jag tyckte att många detaljer var för enkla till en början men sen när alla bitar föll på plats så blev helheten väldigt bra. Sidan kändes väldigt proffsig och genomarbetad. Animationer användes sparsamt då vi inte ville att något störde den äldre målgruppen.
Startsidans övre del där de två varomärkena och sektionen om hållbarhet får ta plats
Startsidan mittdel - Produktkategorier och populära produkter
Startsidans sista del - puffar och footer.
Kategorisidan för BY WILLE
Arkivsida för produkter
Produktsida - med matrisen köper butiker flera produkter samtidigt på ett smidigt sätt.

Mobil design

Vi la all vikt på navigationen så den blev så användarvänlig som möjligt. Filtren skulle vara enkla att använda. Bilderna hade också hög prio eftersom dom skulle inspirera och engagera.

05
Vad har projektet lärt mig

Avancerad produktsida för butiker.

Jag designade en lösning för butiker där man köper produkter i stora volymer. Det var knepigt att få till lösningen i mobil men jag använde mig av ett FAQ system där man släpper ut innehållet i dropdown funktion.

Designa ett adminsystem

Till hemsidan designades även ett adminsystem där kunder behöver registrera sig och våra inloggade för att få handla på hemsidan.

Lekfull artikelsida.

I vanliga fall har en artikel en löpande text rakt uppochned. Wasa ecos inspirationsartiklar blev en lekfull layout med mycket bilder.