Lundbergs Möbler stod inför behovet av en ny webbplats som skulle utstråla modernitet, nyfikenhet och framåtsträvande.
De är välkända för sina eleganta och hållbara möbler, och webbplatsen skulle spegla dessa kärnvärden. De beskriver sig själva som personliga, engagerade, ödmjuka, bortom all prestige.
WEBBYRÅ
Sphinxly webbyrå
MIN ROLL
Idé / koncept UI/UX Design Interaktions design
ÅR
2021
Lundbergs hero - tydligt budskap
OM PROJEKTET
Lundbergs hemsida inriktar sig till tre målgrupper -inredningsarkitekten, inköparen och återförsäljaren.
Hur gör man en webbsida som tilltalar tre målgrupper samtidigt i åldrarna 25 till 50 år? Eftersom Lundbergs är ett familjeägt företag så vill dom förmedla en varm och personlig känsla samtidigt som dom vill vara moderna och framåtsträvande. De tre målgrupperna söker ungefär lika information men tanken är att dom ska använda hemsidan som ett verktyg när dom letar nya bord och stolar.
01 Visuell identitet
Modifierade en befintlig grafisk profil
Det fanns en grafisk profil som jag uppdaterade med nya moderna typsnitt. Jag behöll färgerna som fanns, men uppdaterade typsnitten åt det moderna hållet. Typsnitten skulle spegla borden som är rena och eleganta.
TYPOGRAFI
FÄRGER
#F7F0E5
#D6D2C6
#8F8669
#445662
#4B2123
#0A2F25
02 Idé arbete / wireframes
Största fokuset var på möblerna.
Designen skulle bära upp möblerna. Kunden var klar med designen skulle kännas väldigt modern men gav mig fria händer till koncept-arbetet. Möblerna skulle verkligen få ta mycket plats med stora bilder och lekfull layout. Skissade upp sektioner som skulle ge mycket mycket kontrast till varandra med skarpa färger.
La mycket fokus på bilderna i skissarbetet
Desktop High-end wireframes
Mobile High-end wireframes
03 KONCEPT / DESIGN
Design till ett familjeföretag
Möblerna skulle få ta plats i en ren layout. Mycket kontraster och intressant design. Jag använde mycket färg i det här projektet vilket behövdes. Det hjälpte produkterna att ta plats. Hittade många nya lösningar hur man presenterar information på.
Startsidan
Produktsidan
Inspirationsidan topp med en indikatator på höger sida som vart på sidan man befinner sig.
Sektion på Om oss sidan
Sektion med mouse trail effekt som ger överblick av alla designers
Drag och släpp slider för referenser
Knappen i nedre högre funkar som genväg direkt till kollektionen
Kollektionsarkivet
Tidslinje för 2030 målet.
Mobil design
Skapade mobildesignen så att möblerna fortfarande stod i centrum.
04 Vad har projektet lärt mig
Har fått en inblick i ett trevligt familjeföretag
Har lärt mig mycket om borden, träslag mm. Fokus på detaljer och kvalité.
Att jobba tillsammans med kund
Kunden är designintresserad så många beslut tog vi tillsammans.
En produktkatalog på nätet
Att förmedla och presentera produkter på nätet samt skapa ett verktyg som arkitekter kan använda sig av.